تیم پیشرفت سالی

فنون طراحی وب سایت وردپرسی

طراحی وب سایت با سیستم مدیریت محتوای وردپرس به دلیل متن باز بودن و امکانات متنوعی که در اختیار افراد می گذارد، توانسته سهم بالایی را در میان سیستم های مدیریت محتوا به خود اختصاص دهد. سادگی استفاده از پنل مدیریت نیز از دیگر مزایای آن است. اما علی رغم این کاربری ساده، مهارت هایی وجود دارد که تخصص در آنها می توانند وردپرس کار را در طراحی و مدیریت مطلوب وب سایت یاری کند.

1- آشنایی با واژگان کاربردی وردپرس

نخستین گام مورد نیاز در طراحی سایت وردپرسی، آشنایی با واژگان و کاربردهایی است که در قسمت های مختلف وردپرس دارند. وردپرس نیز مانند هر نرم افزار یا ابزار دیگری در ابتدای امر نیازمند آشنایی با گزینه ها و فضای کلی آن است. یکی از راه های رایج در این مسیر چرخیدن در فضای وردپرس و تست کردن هر گزینه و آشنایی با آپشن های مختلف است. یکی دیگر از این راه ها، مراجعه به سایت اصلی وردپرس (WORDPRESS.ORG) است که در آن دفترچه راهنمایی برای اصطلاحات و ابزارهای مختلف وردپرس قرارداده شده که می توان به منظور آموزش این بخش از آن استفاده کرد.

2- افزونه ها و پلاگین ها

پس از آشنایی با زبان های مورد نیاز برای ساخت سایت با وردپرس، نیازمند کار با افزونه ها و پلاگین ها هستیم. افزونه ها و پلاگین ها، آپشن هایی هستند که وردپرس به منظور سهولت در کاربرد، در اختیار کاربران قرار می دهد و می توان آنها را دانلود کرد. نحوه کار با این افزونه ها نیز جزو مواردی است که در همان گام های پیشین شرح داده شد و می توان از طریق دفترچه راهنمای سایت وردپرس آن ها را آموخت.

3- طراحی قالب سایت با وردپرس

مهارت های مرتبط با طراحی و خصوصا طراحی قالب سایت، از دیگر پیش نیازهای لازم برای کار با وردپرس است. بسیاری از سایت های تازه تاسیس شده، از قالب های آماده استفاده می کنند. اما سایت های معتبر هرگز چنین انتخابی نخواهند داشت و از طراحان حرفه ای در زمینه قالب وردپرس کمک می گیرند و یا قالب های سایت طراحی شده توسط توسعه دهندگان وب را خریداری می کنند. تفاوت قالب طراحی شده و قالب آماده بسیار زیاد است که ما در اینجا چند مورد را بررسی می کنیم:

  • سرعت قالب آماده پایین است.
  • برخی از قالب های آماده مشکل بروز رسانی دارند.
  • سئو در قالب های آماده بسیار دیرتر از قالب های طراحی شده نتیجه می دهد.
  • در قالب های آماده احتمال از کار افتادن پلاگین ها به دلایل مختلف وجود دارد که می تواند آسیب بسیار جدی ای به سایت برساند.

4- تولید محتوا

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد، مهارت هایی وجود دارد که توانایی در آن ها می تواند برای یک متخصص وردپرس، مزیت به حساب بیاید. تولید محتوا یکی از این مهارت ها است. یکی از مهم ترین بخش های بهینه سازی و سئو سایت مبتنی بر محتوا است و این محتوا تاثیر چشمگیری بر رتبه بندی و ارتقا یافتن سایت بر اساس الگوریتم های گوگل خواهد داشت. بنابراین نمی توان از کنار آن به سادگی عبور کرد.

5. استراتژی سئو و تولید محتوا

یکی دیگر از مهارت هایی که در طراحی و مدیریت سایت با وردپرس حائز اهمیت است، زمانبندی و برنامه ریزی است. هنگامی که شما طراحی و مدیریت یک سایت را بر عهده می گیرید، موظفید در طی زمان مشخص و به اندازه معینی آن را راه اندازی کرده و ارتقا ببخشید.

جمع بندی

طراحی سایت با وردپرس یکی از گزینه هایی است که طرفداران زیادی داشته و در عین سادگی، نیازمند مهارت ها و تخصص های جانبی بسیاری نیز هست. از آنجا که ممکن است کسب این مهارت ها به زمان و فراغت ذهنی بسیاری نیاز داشته باشد، بسیاری از کسانی که در صدد راه اندازی یک وب سایت برای کسب و کار یا برند خود هستند، به جای صرف زمان بسیار برای آموختن این فعالیت ها، این کار را به تیم های متخصصی می سپارند که صفر تا صد طراحی سایت تا سئو و تولید محتوای آن را پشتیبانی می کنند.

Sanaz@7962009 وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید