تیم پیشرفت سالی

کارهایی که باید در طراحی گرافیک وب سایت رعایت کنید

رنگ‌‌ها در طراحی وب‌سایت

مطالعات نشان داده است استفاده صحیح از رنگ‌ها و تعادل میان آن‌ها در میزان نرخ پرش و نرخ تبدیل تفاوت ایجاد می‌کند. رنگ‌ها ابزار قدرتمند و با اهمیتی در طراحی یک سایت به شمار می‌آیند. در نتیجه باید اصول استفاده از رنگ‌ها و ترکیب آن‌ها در طراحی سایت رعایت گردد.  برای مثال استفاده از رنگ‌های متضاد، المان‌های سایت را مشخص‌تر و واضح‌تر نشان می‌دهد.

تجربه کاربری

اولین هدف وب سایت شما، ارائه تجربه کاربری خوب (به اصطلاح UX) است. فکر می‌کنم حدس زدن معنای این کلمه چندان کار سختی نباشد. این عبارت به حس و تجربه کاربر از سایت شما اشاره دارد.

شما باید وب سایت خود را از دریچه نگاه کاربر ببینید و کاری کنید که تجربه او لذت بخش باشد. برای مثال مطمئن شوید که  کاربر راحت می‌تواند از سایت شما استفاده کند، دسترسی به بخش های مهم سایت به سادگی ممکن است، همه متن ها واضح و قابل فهم هستند، سایت شما از لحاظ بصری زیباست و …

اندازه و سایز تصاویر در وب

هیچ کاربری از دیدن یک سایت خشک و بی روح لذت نخواهد برد. برای استفاده صحیح از تصاویر در طراحی سایت  از تصاویر مرتبط و با کیفیت استفاده کنید. این موضوع در طراحی سایت بسیار مهم می‌باشد. زیرا استفاده از تصاویر هم دارای قوانین خاص خود می‌باشد. یکی دیگر از نکات مهم در طراحی گرافیک سایت ، کم حجم کردن تصاویر مورد استفاده است. توجه داشته باشید یک طراح صفحات وب عکس های طراحی شده را تا حد ممکن و تا جایی که کیفیت آن دچار اشکال نشود کم حجم می کند. نکته مهم دیگر این است که تصاویر یک وبسایت معمولا در سایزهای کوچک مورد استفاده قرار میگیرند و بالا بردن بیش از حد تصاویر فقط و فقط باعث زیاد شدن حجم صفحه و مشکل کاربران در لودینگ صفحات می شود.

متون و فونت

محدودیت فونت‌های فارسی مناسب برای طراحی اجزای گرافیک سایت، بزرگترین چالشی است که یک طراح گرافیک صفحات وب با آن برخورد می‌کند. معمولا سایت‌ها در نمایش فونت‌ها محدودیت دارند و گرافیست نیز مجبور است به منظور تطابق اجزا از فونت‌های مرتبط استفاده کند. خیلی از سایت‌ها یک فونت خاص را بعنوان فونت مرجع انتخاب می‌کنند. سپس تمام اجزا را مطابق با آن طراحی می‌کنند.

Sanaz@7962009 وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید